Dnevi dejavnosti
ZDRAVSTVENA VZGOJA – V ponedeljek, 5. 2., smo imeli devetošolci predavanje o zdravstveni vzgoji. Zdravje je za človeka, tako za odraslega kot za otroka, posebna vrednota, zato se ga mora že kmalu začeti zavedati, ga ljubiti, spoštovati in čuvati. Naša tema je bila, kako ravnati v različnih situacijah, ko oseba izgubi zavest. Spoznali smo temeljne načine oživljanja, kako zavarovati sebe in kako pomagati drugim, ki so v takšni situaciji. Vsak izmed nas je poizkusil oživljati na lutki. Spoznali smo 4 korake, ki lahko rešijo življenje osebi. Pravijo, da prve tri korake naredimo sami, ko pomagamo ponesrečenemu, v četrtem koraku pa pridejo na pomoč reševalci. Izpolnjevali smo tudi anketo. Pridobili smo si znanje in sedaj vemo, kako ravnati, če se zgodi kakšna nesreča.
FILMSKA VZGOJA – V sredo, 7. 2., smo imeli devetošolci filmsko vzgojo. Ogledali smo si zelo dolg, žalosten film SCHINDLERJEV SEZNAM. Ogledali smo si ta film, saj smo končali obravnavati 2. svetovno vojno. Film je prikazoval ravnanje nacistov (Nemcev) nad Židi. Nacisti so gradili koncentracijska (uničevalna) taborišča. V delavnih taboriščih so izkoriščali zapornike kot suženjsko delavno silo. Ko je Nemcem primanjkovalo prostora v taboriščih, so začeli zapornike množično pobijati s plinom, nato so trupla sežgali v krematoriju. Nedolžne žrtve so bili vsi, tudi otroci. Samo zato, ker jih je bilo preveč in jih niso marali ter nacistom niso bili všeč. Preden so jih umorili, so jim pobrali vse, kar se je dalo uporabiti: zobe, lase, kožo. Otroke so ločili od staršev, a je vse čakala enaka usoda. In o teh grozotah pripoveduje film. Med njimi je bilo veliko naših prednikov. Vsem žrtvam v znak spoštovanja in zato, da razmislimo o tem, kam pripelje sovraštvo in neizmerna želja po oblasti.
INFORMATIVNI DAN – V petek in soboto je bil informativni dan za srednje šole. Namenjen je bil predvsem devetošolcem. Jaz sem obiskal Srednjo šolo Izola. Moram reči, da sem navdušen nad to šolo, saj so se res potrudili in imeli nazorno predstavitev in tudi kulturi program je bil lep (plesni nastopi, recitacije, pevski zbor in instrumentalni nastopi). V prvem delu so nam predstavili vse programe šole, kje se lahko po končani šoli zaposlimo in informacije o predmetniku. V drugem delu pa smo se razdelili v skupine glede na smeri in odšli v razrede, kjer so nam podrobneje predstavili posamezen program. Po podrobni predstavitvi v razredu smo se sprehodili po posameznih učilnicah in si ogledali pouk ter šolo.
Jan Špeh, 9.r.