Vključujoča šola – vključujoči fizični prostor

V šolskem letu 2024/25 vstopamo v drugo leto Razvojne naloge – Vključujoča šola. Skozi celo leto bo šolski razvojni tim nudil podporo pri spremembah kolegom na šoli ter spremembe postopno uvajal v celoten kolektiv, oz. med sodelujoče kolege. Članice šolskega razvojnega tima smo: Ingrid Medoš, Mi- rela Flego, Vesna Viltužnik, Betka Vatovec-Bojanić, Marinela Čapalija, Sara Herceg, Marjeta Blagojević in Lara Pucer.

Cilji razvojne naloge:

  • Uvajati spremembe na področju učenja in poučevanja: spodbujanje samostojnosti in samoini- ciativnosti učencev, zagotavljanje ustrezno zahtevnih izzivov in dejavnosti, uveljavljanje izkus- tvenega učenja z odkrivanjem in raziskovanjem ter ozaveščanje pomena in uravnavanja čustev za učinkovito učenje.
  • Poudariti pomen fizičnega, socialnega, izvenšolskega, vseživljenjskega, družbenega in sode- lovalnega učenja.
  • Zavzemati se za spremembe na ravni mišljenja, čustvovanja in delovanja učiteljev, ravnateljev, učencev in staršev.
  • Posamezniku pomagati najti svoj prostor v svetu, ki ga uči kakovostno živeti in sobivati z dru-
  • Razvijati šolsko prakso, ki bo v kar največji meri upoštevala individualne potrebe, posebnosti, zmožnosti, … učenca, ki temelji na formativnem spremljanju, s katerim zagotavljamo opti- malen razvoj ter učno uspešnost vsakega učenca (posodobitev didaktike pouka)
  • Videti in slišati vsakega učenca, spodbujati medsebojno sodelovanje ter s tem izboljšati nji- hovo motivacijo (za učenje) in soudeleženost pri razvoju vključujoče šole.
  • Ustvariti učno okolje, v katerem se bodo učenci počutili varne, sprejete, vključene in bodo lahko razvijali svoje potenciale.

 

Ob zaključku prvega leta razvojne naloge smo članice tima kolektivu predstavile spremembe fizičnega, socialnega in učnega okolja, ki smo jih uvedle pri pouku. Povzele pozitivne učinke na delo, učenje, po- čutje ter angažiranost učencev. Za sodelovanje v razvojni nalogi v šolskem letu 2024/25 se je odločilo precejšnje število kolegov, kar šestnajst, tako z razredne kot tudi s predmetne stopnje.

Članice razvojnega tima bomo poleg organiziranih predavanj s strani Zavoda za šolstvo in obveznih na- log v projektu za kolege pripravile tudi medkolegialne hospitacije s spremljajočo analizo in redne me- sečne sestanke za izmenjavo primerov dobre prakse ter konstruktivne razprave.

Vesna Viltužnik, vodja šolskega razvojnega tima

(Ogledano skupaj: 125, današnjih ogledov: 1)