Prenos znanja od starejših na mlajše – medgeneracijsko učenje kot oblika učenja

Dne 11. marca so se učenke 9. razreda pripravile na izvedbo učne ure na temo “Voda kot spojina in univerzalno topilo” za učence petošolce. V okviru naravoslovnega krožka smo načrtovali dejavnosti in aktivnosti sodelovalnega učenja. Poudarek smo namenili raznovrstnim metodam in oblikam učenja, od priprave didaktičnih iger, izvedbe eksperimentov, priprave problemskih nalog z uporabo tehnologije do aktivnega učenja. To je bila priložnost, da se učenci različnih starostnih skupin učijo drug od drugega, sodelujejo, krepijo socialno vključevanje ter sodelovanje. Hkrati pa se starejši učenci učijo nastopanja, krepijo samozavest in poglabljajo svoja že pridobljena znanja. Gre v bistvu za most prenosa znanja od starejših na mlajše.

Na podlagi zapisov učencev petošolcev se je medgeneracijsko učenje izkazalo kor zabavno in zanimivo ter hkrati motivirajoče za učenje. Spodbudno psihosocialno okolje omogoča učinkovitejše učenje in priložnost za krepitev medosebnih odnosov.

Medgeneracijsko učenje ima veliko pozitivnih učinkov na učenje, saj pomeni učenje v novih okoljih, priložnostno učenje, inovativno učenje in izkustveno učenje. Predvsem pa vidim medgeneracijsko učenje kot izziv za ustvarjalnost.

Devetošolke, ki so učno uro izpeljale v “čevljih učiteljic” so bile: Gaja Pašalić, Tinkara Nusdorfer in Sara Sossa. Vse pohvale učenkam za trud, pogum, ustvarjalnost in njihov doprinos k medgeneracijskemu izobraževanju.

Marinela Čapalija

(Ogledano skupaj: 62, današnjih ogledov: 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Orodna vrstica za dostopnost